Буде розігрітий бульйон із креаторів, імітаторів і фоловерів — прогноз медіа-світу на найближчі 25 років


Опубликованно 23.12.2017 12:53

Буде розігрітий бульйон із креаторів, імітаторів і фоловерів — прогноз медіа-світу на найближчі 25 років

У 2017 році світ почав глобальний фазовий перехід в новий стан. Глобальність полягає в тому, що ніхто не зможе жити по-старому і ЗМІ в тому числі. Як завжди, у випадках фазових переходів прогнози ненадійні, так що не приймайте подальший текст занадто серйозно. Що ми бачимо в класичних медіа?

Давайте оглянемо світове медійне поле діяльності станом на 2017 рік. Воно глобально. Якщо в Гондурасі щось сталося, Вам про це повідомлять, навіть якщо Ви не знаєте, де цей Гондурас знаходиться. Більше того. Якщо Ви порахуєте баланс між новинами з далеких місць і близьких, то виявите, що він порушений на користь далеких. Глобалізм сьогоднішнього медійного спрямування видаляє нас інформаційно від близького і зближує з віддаленим. Вона істерично. Щоб не сталося, це буде подано в апокаліптичної шкалою. Тобто в градаціях між Жахливо і Кінець Світу (Апокаліпсис). І зрозуміло чому — фазовий перехід це і є Кінець Світу для фази, звідки переходять і народження Нового Світу для фази, в яку йдемо. Воно ірраціональне. В інших термінах містично, паранормально і езотеричне. Все, що відбувається інтерпретується на основі загадки, змови, спецслужб, таємних Орденів і рептилоидов. Воно post-truth. Слово 2016 року за версією Оксфордського словника як не можна точно описує операційну модель сьогоднішніх медіа. З неї вилучено істина. Замість істини пропонується точка зору. Це дуже вигідно. Істину інколи потрібно довго шукати (витрати), а її виклад буде сумно нудним: "Політик Х має бізнес-стосунки з бізнесменом Y". Або: "Курс долара змінився в X раз. Містер NB збагатився на Y%". У випадку з точкою зору витрати радикально знижуються, а текст стає набагато цікавіше: "На думку експерта 1, атаку на політика X замовили люди з оточення бізнесмена Z. А експерт 2 переконаний, що за цим стоїть консервативне крило демпартії Уганди. А зараз ми запитаємо думку експертів 3,4 і 5".

До чого це призвело? ЗМІ втратили свій головний актив — репутацію. З репутацією існує кумедна невиразність, яку варто прояснити. Чомусь вважається, що репутація — це частка що відповіли на питання: "чи Довіряєте ви виданню V?". Немає. Репутація — це довіра людей, що володіють власною репутацією.

Коли у ЗМІ немає репутації, будь-яка людина, включаючи Дональда Трампа, може робити губки качечкою і говорити "Fake News" з приводу і без.

А люди з репутацією починають шукати інші канали поширення інформації. Чого ми не бачимо в класичних медіа?

Ми не бачимо нових потужних каналів ТБ. HBO з'явився в 1972. CNN у 1980. Sky 1990. Fox News 1996. І навіть Al Jazeera в тому ж 1996.

Зате в 2005 з'явився Youtube, який був проданий Google в 2006. У 2006 Amazon створив Amazon Video. У тому ж 2007 році запустився Hulu.

Нарешті, в 2007 році Netflix почав стрімінг відео-контенту. У 2013 році він почав власне кіно і відеовиробництво. У 2018 році він досягне 50% частки оригінального контенту у своїх каталогах.

Ми не бачимо зростання реклами в пресі. Точніше, глобальні рекламні витрати на цей сегмент стискаються.

Натомість преса навчається заробляти гроші прямо від читачів. І як показують приклади, успішно.

New York Times втратила 20% доходів від реклами в паперовому виданні, зате, наростила прибуток від цифрової передплати на 46% до $86 млн. Republic.ru заробляє на підписці, Meduza.io на нативної реклами і т. д. і т. п. Що спільного в цих спостереженнях?

Головний тренд — скорочення дистанції між виробником продукту і його споживачем.

Дистанція скорочується в обидві сторони.

Якщо ви робите фільм або статтю, то ваш споживач може до них дістатися. Полку глобального гіпермаркету відео і статей знаходиться на відстані кількох кліків.

Якщо ви хочете спожити фільм або статтю, ви платите. І платіж в будь-яку точку світу зараз не є проблемою.

І ось тут маркетологи всього світу починають радісно потирати руки. Ок, медіа-люди, ви розгадали три літери в 4P — головному заклинанні маркетингу: у вас є 1P — продукт, ви визначилися з 2P — ціною і навіть знайшли 3P — канали продажів. А що ви будете робити з четвертим P, з просуванням? Як споживач знайде вас в нескінченному гіпермаркеті розваг? І чи зможете ви звести з кінцями P&L?

Це все дуже складно у масштабах великих медіа-корпорацій. В яких журналісти і креатори як і раніше вважають, що продажі справа хлопское і відділи продажів повинні сидіти в підвалах.

Зате це дуже просто в масштабах однієї людини або маленької команди. Тому ми спостерігаємо вибух феномену блогерів. Сам придумав, сам зробив, відстежив реакцію своєї аудиторії, зробив висновки, придумав новий контент. Якщо аудиторія росте, значить зростає репутація. І ось вже виробники продуктів починають просити розглянути їх продукт у черговому випуску. Де ще вирує життя?

Коли ЗМІ перестали задовольняти зростаючі інформаційні потреби людей, на сцену вийшли месенджери. Месенджер це відповідь на головну потреба сьогодення — як займатися своїми справами і бути впевненим, що ти не пропустиш важливе і не отримаєш неважливе.

Це те, що Marc Pritchard, CBO P&G, нещодавно назвав mass one-to-one. Перефразовуючи: засоби масової комунікації між людьми.

Коли фоловерів (підписка) вас лайкають (ростять ваш символічний капітал) і шерят (фактично платять вам, так як безкоштовно розміщують рекламу вас у своїх персональних медіа), ви молодець.

Коли ж вони розривають лінки з вами, ваші медіа — справи кепські. А тепер прогноз на наступні 25 років

У новій фазі буде розігрітий бульйон із креаторів, імітаторів і фоловерів, створює хвилі хайпи навколо тих чи інших одиниць контенту. Старі медіа будуть намагатися вбудуватися в цей процес, але вони дуже міцні і занадто холодні, тому будуть растоплены, подібно сніговикові на квітневому сонці.

Поступово нова фаза стане головною і почне остигати. У бульйоні почнуть викристалізовуватися лідери, з'явиться фрактальна структура, виникне порядок, сповільняться інновації і можна буде спокійно йти на пенсію, якої не буде.

Важливим чинником, який впливатиме на процес, стане штучний інтелект. Віртуальні помічники візьмуть на себе значну частку пошуку і фільтрації контенту, що буде потужним прискорювачем процесу. Що робити сьогодні?

Поверніться до витоків. Погляньте своїм страхам в очі. Заведіть блог, канал на youtube або в telegram і спробуйте вижити з ним. Без грошей. Задайте собі планку по передплатникам або переглядами і постарайтеся досягти цієї цифри. З цієї пригоди Ви вийдете іншими людьми. Людьми 2025 року.

На прощання скомпонована цитата від Марти Стюарт:

"Мій епізод про рататуй з шефом Daniel Boulud на FacebookLiveстоил $9 000. Це ніщо в порівнянні з звичайним ТБ-шоу. А глядіння було практично таким же. Ось що чудово.

Все було знято на iPhone 6 Plus. Без редагування. І друзі Даніеля зі всього світу на наступний день дзвонили і говорили: "Ми вас бачили по ТБ""

Березні Стюарт 76 років, вона коштує $300 млн і не боїться експериментувати. Чого ж боятися іншим?


banner14

Категория: Авто